Historien om Gulddreng

Fri May 5th 15:30-16:15 | Dania
[Danish]SPOT Festival 2016: En ny artist ser dagens lys på den danske musikscene. Otte måneder senere: Den nye artist indtager sin syvende førsteplads på Spotify. Med mystikken som én af de vigtigste faktorer, har Gulddreng tryllebundet og provokeret musikbranchen og sine trofaste fans. Mød holdet bag og få indblik i, hvordan de har båret sig ad med at breake en debutartist overfor en ung, flygtig og digital målgruppe i Danmark.

Mød Christian Skjølstrup/Glass Management, Christian Møller/Universal Music Denmark, Samantha Foltmar/Universal Music Denmark. 

Præsenteres af Universal Music Denmark i samarbejde med Promus & SPOT+.

Christian Skjølstrup (DK)

Manager for Gulddreng, Glass Management
Christian Skjølstrup er ejer af selskabet Glass Management (Gulddreng, Dúné, Drew, Moody. mfl.). Han har i sin karriere arbejdet med talentudvikling og kampen for musikeres rettigheder samt event- og koncertplanlægning. Han har været manager for bands som Dúné og The Kissaway Trail samt arbejdet med virale musikhits som Niklas og Odense Assholes. I dag er han manager for Gulddreng.

Christian Møller (DK)

A&R manager, Universal Music Denmark
Christian Møller er A&R manager hos Universal Music Danmark og chef for imprintet Hurricane Records, der er født ud af de sociale medier og streamingtjenesternes markante ændring af de yngre generationers lyttevaner. Han har ansvaret for at signe og udvikle artister til det danske marked og har bl.a. arbejdet med Rasmus Seebach, Shaka Loveless, Cisilia, L.I.G.A, Vild $mith og mange andre.

Samantha Foltmar (DK)

Head of Social Media, Universal Music Denmark
Samantha Foltmar er Head of Social Media hos Universal Music Danmark og rådgiver for en række danske musikere omkring håndtering og tilstedeværelse på sociale medier, bl.a. Suspekt, Medina og Gulddreng. Hun har ansvaret for at konceptudvikle og skabe en digital historiefortælling skræddersyet til artisten.