Trends
[Danish]
Trends er uundgåelige i vores samfund, fordi vi som mennesker og individer er i konstant forandring. Samtidig er vi flokdyr, og vi ender derfor med at følge mange af de samme former og mønstre. Vores samfund kan være en uoverskuelig størrelse. Trends og tendenser inddeler den i bidder og giver overblik ved at fokusere på ét objekt ad gangen. De er et udtryk for vores dynamiske verden. Denne konference sætter fokus på trends fra forskellige vinkler: Erhversmæssigt, mediemæssigt og når det gælder mode og musik.
Diversitet i musikbranchen
[Danish]
Hvad er status på diversiteten i 2017? De fem musikorganisationer Dansk Live, Gramex, JazzDanmark, Dansk Musiker Forbund og Dansk Artist Forbund har indsamlet tal på området og vil præsentere undersøgelsen, samt efterfølgende debattere den med et panel bestående af eksperter og skarpe musikbranchefolk. Sidst men ikke mindst, vil Statens Kunstfond præsentere et nyt chartre for øget diversitet.
Let’s Talk Music and Brands
Let’s Talk Music & Brands focus on music & brands with the premise that the combination of the musicians’ creativity and the commercial players’ sense of business acumen create unique content which hit the target group whether it’s executed via a digital strategy, a live event or a festival activation. We will discuss why it works, the potentials and what the future will bring.
Meet the Talent 6.0
[Danish]
Meet the Talent 6.0 er en unik mulighed for nye bands og branchefolk til, igennem koncentrerede 9-minutters pitch-sessions, at mødes og netværke med førende repræsentanter fra den danske musikbranche.
Music Cities Network Seminar
SPOT+ presents the newly formed, Music Cities Network, and together with a string of external speakers, the network will discuss the term “music cities”, the development of creative businesses, presenting strategies and discuss cooperation in regards to talent development, educational projects, exchange programs and the importance of creating new international relationships.
Let’s Talk Sync 2.0
During a string of sessions at SPOT+ we will be focusing on the many aspects of working with sync in commercials, film and TV!
Publishers & Songwriters – Myths & Facts
[Danish]
At indgå eller ikke indgå en aftale er et ofte stillet spørgsmål i musikindustrien. Mange musikere ”gør det selv” og har ikke brug for pladeselskabet på samme måde som tidligere. Det er ikke anderledes for sangskrivere, der ofte kan være i tvivl om behovet for et musikforlag. I dette panel vil vi prøve at rokke ved myterne og ræsonnere over de fakta, der er om musikforlæggerne, og hvad de kan eller ikke kan gøre for dig.
Guitar Heroes
[Danish]
Ved denne konference præsenterer Det Jyske Musikkonservatoriums undervisere deres forsknings- og udviklingsprojekter i foredrag, koncert og på poster. De mundtlige oplæg viser forskellige perspektiver af musikalsk læring med særlig fokus på guitar. De øvrige projekter afspejler konservatoriets musikalske mangfoldighed med emner som jamaicansk trommetradition, fransk orgelmusik og amerikansk roots musik.
The Roadmap to Make a Living in Film & Music
[Danish]
Kunst er talent og håndværk. Det tager tid at blive dygtig – også til kunstneriske fag som musik og filmskabelse. Men hvordan klarer man sig, mens man uddanner sig, og hvordan holder man fast i talentet og drømmen frem mod det store gennembrud samtidig med, at man får brød på bordet? Kom med når etablerede kræfter fortæller, hvordan de holdt fast og klarede sig igennem til deres branchegennembrud.
Historien om Gulddreng
[Danish]
SPOT Festival 2016: En ny artist ser dagens lys på den danske musikscene. Otte måneder senere: Den nye artist indtager sin syvende førsteplads på Spotify. Med mystikken som én af de vigtigste faktorer, har Gulddreng tryllebundet og provokeret musikbranchen og sine trofaste fans. Mød holdet bag og få indblik i, hvordan de har båret sig ad med at breake en debutartist overfor en ung, flygtig og digital målgruppe i Danmark.
Hvad er en musikproducer i dag? – Nye roller og udfordringer i den moderne musikbranche
[Danish]
Producerens rolle i musikproduktionen har altid været en afgørende faktor for den endelige udgivelse. Denne rolle er ikke blevet mindre i dag, hvor produceren mange gange skaber musikken helt fra bunden sammen med artisten. Dette skaber nye udfordringer. Her vil panelet forsøge at rede trådene lidt ud - forklare de forskellige producerroller samt sætte emner som rettigheds- og arrangørandele, Gramexforhold og ”credits” på dagsordenen.
Headstart Fashion Awards
[Danish]
HEADSTART FASHION AWARDS afholdes under SPOT festival, og dermed skriver HSF sig ind i et årligt tilbagevendende lokalt forankret kulturarrangement med sin re-tænkning af et awardshow. Samtidig øger HSF diversiteten og sætter fokus på modebranchen med sit enestående bidrag til Aarhus Kulturby 2017.
Let’s Talk Digital 2.0
Welcome to another round of Let’s Talk Digital, where we will take a closer look at some of the important topics within music and digital.
Meet the Music Supervisors
Once again SPOT+ and PROMUS are bringing in music supervisors to participate in our ”Meet the Music Supervisors”. These speed meetings have proved to be an important tool for Danish music to be presented internationally and we are very excited to present this year’s star team of both national and international music supervisors.
Morgenmøde: Artist Talk – Arts & Business
[Danish]
Vi inviterer til to talks med interessante profiler fra forskellige spektre af musikbranchen. I første halvdel kan du møde Anne Sofie Jeremiassen, direktør, Artpeople Music, som blandt andet repræsenterer navne som Marwan og Folkeklubben - om at forene kreative kræfter med kommercielle interesser i en stor musikvirksomhed.
Mød KarriereKanonen
[Danish]
Karrierekanonen handler om kærlighed til og jagten på ny dansk musik og vækstlag. Men hvordan kan man som musiker bruge KarriereKanonen i sin udvikling? Hvad lyttes der efter, når Ugens Kanon udvælges? Hvad skal der til for at komme med i KarriereKanonens hovedforløb og få lov til at spille på både SPOT og Smukfest? Og hvordan er det at være med som musiker? Kom med, hør mere og mød KarriereKanonens jury og tidligere vindere.
Royalties x SPOT+
[Danish]
Bliv klogere på fremtidens musikindustri, når Royalties inviterer til intim debat om aktuelle og fremtidige udfordringer i en branche, som er under konstant forandring. Formålet er at skabe et forum for nytænkning, hvor vi samles om fælles erfaringer og udvikler nye perspektiver og løsninger. Formatet består af fem korte sessioner med hver deres fokus. Og bare rolig - det hele optages og distribueres efterfølgende.
The Changing Face of the Music Industry
Women’s network 1610K and media platform Girls Are Awesome are proud to present Swedish producer Linn Fijal and Swedish songwriter and producer Ida Redig for a candid discussion of the changing face of the music industry. Linn and Ida will be sharing their insights about getting started in a competitive industry, finding their niches, perfecting their crafts and adapting to the rapidly changing needs of the industry.
CMU Insights @ SPOT+: Youtube – Friend or Foe?
CMU MD and Business Editor Chris Cooke will explain the strained relationship between YouTube and the music industry, reviewing the so-called safe harbours that YouTube relies on and how the European Copyright Directive may change them. He will then discuss the issues – but also why YouTube is still a key partner for artists and labels – with two persons representing their different view on the matter.
Re-Think the Venue
[Danish]
Støtter vi live-scenen rigtigt? Hvert år modtager de danske spillesteder millioner af kroner fra både Stat og kommuner - især i form af honorarstøtte og ordningen, der støtter de regionale spillesteder. Men støtter vi rigtigt, eller skaber støtten konkurrenceforvridning, bureaukrati og urealistisk høje honorarforventninger blandt musikerne i forhold til de reelle markedsvilkår i stedet for at skabe et økonomisk bæredygtigt spillestedsmiljø? Støtteinstanser, spillesteder og publikum kridter banen op.
Let’s Talk Electronic
[Danish]
Den elektroniske scene er præget af en Do-It-Yourself-kultur, hvor aktører dagligt navigerer i både det at være artist, klubarrangør, pladeselskabsejer, manager og DJ på én gang. Let’s talk Electronic vil fokusere på de grundlæggende forskelle og læringspointer, som mainstream- og indiescenen kan lære af den elektroniske undergrundsscene i Danmark og internationalt.
One-track Mind – How Digital Changes Artist Development
Keith Harris is the man to go to if you want the big picture of the developments in the music industry over the last 40 years and what they mean to the artists and the business. In this conversation he will talk about how streaming services' focus on single tracks changes artist development for both managers, labels and publishers. And yes, he will also talk about Stevie Wonder!
Krystalkuglen 2027 – fremtidens musikbranche
[Danish]
Musikbranchen er i konstant bevægelse. Digital dominerer fysisk, vi tæller streams og playlists i Australien, flere gør det selv, verden åbnes mere og mere og big data is king. Livescenen er flyttet til planetarier, spillestedernes rolle er under forandring, og vi flokkes til festivaler. Stadig lyder spørgsmålet: Hvor er pengene? Hvordan ser det så ud om 10 år – i 2027? Musikbranchens nye generation giver et bud.
Artist Managers – The New A&Rs?
This panel will discuss and put a focus on the work of managers when we talk about promoting artists at an international level, but also to discuss how the work of managers has changed in regards to the development – or disruption of the traditional music business. The panel will consist of managers working out of the Nordic region, so it is obvious also to discuss how streaming is used strategically.
Nordic Collaboration on Music Export
In this panel debate we shall investigate how Nordic music can stand stronger internationally if we collaborate across the Nordic borders on music export. We base our discussion on the newly developed project NORDEX, which deals with the export of experimental music by female Nordic artists, and aim to answer the following questions: Is it possible to create a network within the Nordic countries that deals with the export of music? What do we have in common and what sets us apart? How can we collaborate more?