Trends

Fri May 5th 09:00-12:45 | Dania
[Danish] 
Trends er uundgåelige i vores samfund, fordi vi som mennesker og individer er i konstant forandring. Samtidig er vi flokdyr, og vi ender derfor med at følge mange af de samme former og mønstre. Vores samfund kan være en uoverskuelig størrelse. Trends og tendenser inddeler den i bidder og giver overblik ved at fokusere på ét objekt ad gangen. De er et udtryk for vores dynamiske verden. Denne konference sætter fokus på trends fra forskellige vinkler: Erhversmæssigt, mediemæssigt og når det gælder mode og musik.

Moderator: Jonathan Løw

Mød: Christian Chapelle/Headstart Fashion, Dorrit Bøilerehauge/boilerehauge.com, Marie Jedig/mariejedig.com, Jesper Binzer/D-A-D 

Velkomst v. Christian Chapelle

Fri May 5th 09:00-09:10 | Dania

Christian Chapelle (DK)

Direktør, HEADSTART FASHION
Christian Chapelle er direktør i Den Erhvervsdrivende Fond HEADSTART FASHION. Christian Chapelle er drivkraften bag satsningen på modebranchen i Aarhus og Region Midtjylland og i samarbejde med partnere er HEADSTART FASHION engageret i forretningsudvikling, netværksskabelse og events. Senest har HEADSTART FASHION etableret HEADSTART FASHION HOUSE som er en demomodel for et modebranche inkubationsmiljø - alt sammen med det formål at bidrage til at udvikle modebranchen.

Tendenser i medielandskabet

Fri May 5th 09:10-09:55 | Dania
[Danish] 
Dorrit Bøilerehauges oplæg har et erhvervsmæssigt perspektiv og henvender sig primært til brands og erhvervsdrivende, der ønsker at få et klart øjebliksbillede af medielandskabet. Hun vil under sit oplæg bl.a. komme ind på hvilke tendenser indenfor kommunikation og livsstil, der er værd at holde et vågent øje med.

Mød: Dorrit Bøilerehauge

Dorrit Bøilerehauge (DK)

Ph.d., Brandkonsulent, boilerehauge.com
Dorrit Bøilerehauge har en baggrund som CEO for Danske Designere, og en titel som brandkonsulent og forfatter til bogen Brand Elegance, der tager afsæt i, hvordan man opbygger det perfekte brand på alle medieplatforme og samtidig involverer forbrugerne ved brug af sansemæssig påvirkning.

Trends fra en bloggers perspektiv

Fri May 5th 10:10-10:55 | Dania
[Danish] 
Marie Jedigs oplæg vil omhandle trends set fra en bloggers perspektiv. Hun vil bl.a. komme ind på, hvordan hun selv bliver inspireret af trends på catwalken eller i gadebilledet, og hvordan hun formidler disse videre til sine følgere via diverse digitale platforme.

Mød: Marie Jedig

Marie Jedig (DK)

Blogger, mariejedig.com
Marie Jedig er navnet på den kun 24-årige københavner, der står bag en af landets største blogs af samme navn. Hun har siden 2010 blogget professionelt og har nu blogging som fuldtidsbeskæftigelse, da hun gerne vil inspirere, dele og kommunikere hendes kreative passioner og idéer. Senest har hun bl.a. designet tasker gennem et samarbejde med Markberg og tøj i et samarbejde med Storm & Marie samt udgivet bogen "NU".

Trends & Fashion Film

Fri May 5th 11:10-11:55 | Dania
[Danish]
Brugen af levende billeder og transmedia er stigende, især i modebranchen. Modefilm og transmedia flettes sammen, og når publikum på nye og innovative måder. Fashion film viser trends, kan provokere og skabe nyt – men hvad sker der, når de nye idéer skal implementeres på det kommercielle marked. Coffee table snak mellem Ellen Riis og Anja Bisgaard Gaede med udgangspunkt i bogen “Fashion Film & Transmedia”.

Mød: Ellen Riis/The Fashion Experience & Anja Bisgaard Gaede/SPOTT Trends & Business

Ellen Riis (DK)

Leder, The Fashion Experience
Ellen Riis, også kaldt filmtalenternes godmother af Det Danske Filminstitut, er en erfaren filmproducer med to Robert nomineringer i bagagen. Efter ti år som selvstændig producer sagde Ellen Riis i 2015 ja til at styrke talentudviklingen på VIAs uddannelse The Fashion Experience Film and Transmedia Storytelling, hvor hun i dag er leder og arbejder med flere af de største modebrands samt nogle af Danmarks mest anerkendte mediefolk.

Anja Bisgaard Gaede (DK)

CEO, SPOTT Trends & Business
Anja Bisgaard Gaede har i knap ti år arbejdet som kommerciel trendrådgiver. Derudover er Anja forfatter til bogen 'Skab god kemi med dine kunder'. Kunsten er ikke længere at spotte trends, men at målrette dem så de skaber størst profit, og det er netop dét, som Anja er specialist i.

Trends i mode og musik

Fri May 5th 12:20-12:45 | Dania
[Danish] 
I en samtale med Jesper Binzer kommer vi ind på koblingen mellem mode og musik, og hvordan trends indenfor disse ofte følges ad hånd i hånd. I samtalen vil vi bl.a. berøre Jesper Binzer Jeans, samt hvordan han både følger og skaber trends gennem sin påklædning – og tilmed gennem sin musik.

Mød: Jesper Binzer

Jesper Binzer (DK)

Musiker, D-A-D
Jesper Binzer er nok bedst kendt som ham den langhårede forsanger i rockbandet D-A-D. Man ser ham sjældent i andet end jeans, og det er derfor ikke underligt, at han i år 2015 lancerede sit eget jeansbrand, Jesper Binzer Jeans i samarbejde med brandet Super Ego. Her blandes high-end fashion med rock n' roll, og inspiration fra streetwear.

Jonathan Løw (DK)

Iværksætter og foredragsholder, listenlouder.dk
Jonathan Løw har en baggrund som prisbelønnet iværksætter, marketingchef hos Bog & idé, uddannelsesleder hos KaosPiloterne, investor og iværksætter-rådgiver hos Accelerace m.v. Han holder foredrag og workshops om iværksætteri, innovation og disruption.